Diakonia-ammattikorkeakoulu
Romaniyhteisössä on käynnissä korkeakoulubuumi – Oulussa rohkaistiin: "Totta kai se on mahdollista"

Ro­ma­ni­yh­tei­sös­sä on käyn­nis­sä kor­kea­kou­lu­buu­mi – Oulussa roh­kais­tiin: "Totta kai se on mah­dol­lis­ta"

9
Pääsimme seuraamaan, kun sairaanhoitajaopiskelijat harjoittelivat OYSin teho-osastolla

Pää­sim­me seu­raa­maan, kun sai­raan­hoi­ta­ja­opis­ke­li­jat har­joit­te­li­vat OYSin te­ho-osas­tol­la

1
Monituhatpäinen haalarijoukko juhli lukuvuoden alkamista Kuusisaaressa – Opiskelijat rankkaavat Hurmoksen parhaimmaksi bileeksi vapun jälkeen

Mo­ni­tu­hat­päi­nen haa­la­ri­jouk­ko juhli lu­ku­vuo­den al­ka­mis­ta Kuu­si­saa­res­sa – O­pis­ke­li­jat rank­kaa­vat Hur­mok­sen par­haim­mak­si bi­leek­si vapun jälkeen

11
Diakonia-ammattikorkeakoulun Oulun kampukselle haki opiskelemaan reilut 500 ihmistä

Dia­ko­nia-am­mat­ti­kor­kea­kou­lun Oulun kam­puk­sel­le haki opis­ke­le­maan reilut 500 ihmistä

Opiskelijatapahtuma sulkee Raatin pyöräbaanan perjantaina – Kevyt liikenne ohjataan Merikosken siltojen kautta

Opis­ke­li­ja­ta­pah­tu­ma sulkee Raatin pyö­rä­baa­nan per­jan­tai­na – Kevyt lii­ken­ne oh­ja­taan Me­ri­kos­ken sil­to­jen kautta

15
Lukijalta Mielipidekirjoitus

Tut­kin­to­mää­rien nosto ei ratko osaa­ja­pu­laa

2
Oulussa kokoonnutaan puhumaan kuolemasta kääretortun äärelle – Death Cafe on toiminut kaupungissa jo neljä vuotta

Oulussa ko­koon­nu­taan pu­hu­maan kuo­le­mas­ta kää­re­tor­tun äärelle – Death Cafe on toi­mi­nut kau­pun­gis­sa jo neljä vuotta

6
Ennakkoasenteet ja syrjintä vaikeuttavat romanien opiskelua ja työllistymistä – Oululainen romaninainen: "Omat lapset ovat joutuneet käymään läpi sitä samaa, minkä olen itse kokenut"

En­nak­ko­asen­teet ja syr­jin­tä vai­keut­ta­vat ro­ma­nien opis­ke­lua ja työl­lis­ty­mis­tä – Ou­lu­lai­nen ro­ma­ni­nai­nen: "Omat lapset ovat jou­tu­neet käymään läpi sitä samaa, minkä olen itse ko­ke­nut"

12
Oulussa aloittavan hankkeen tavoitteena on lisätä maahanmuuttajanaisten digiosaamista ja parantaa näin työmahdollisuuksia

Oulussa aloit­ta­van hank­keen ta­voit­tee­na on lisätä maa­han­muut­ta­ja­nais­ten di­gi­osaa­mis­ta ja pa­ran­taa näin työ­mah­dol­li­suuk­sia

2
Kemi on Suomen huono-osaisin kunta, Muonio Lapin hyväosaisin

Kemi on Suomen huo­no-osai­sin kunta, Muonio Lapin hy­vä­osai­sin

2

Diak sai yli 800 000 euron ra­hoi­tuk­sen hank­keel­le, jolla on tar­koi­tus pa­ran­taa opis­ke­li­joi­den oh­jaus­ta ja hy­vin­voin­tia ko­ro­na-ai­ka­na

Diakonia-ammattikorkeakoulu kehitti mallin, jolla Oulun ruokahävikkiä saataisiin hyödynnettyä paremmin – "Oululainen hävikki muodostuu lähinnä vähittäiskaupan ja ravintoloiden sekä koulujen hävikkiruuasta"

Dia­ko­nia-am­mat­ti­kor­kea­kou­lu kehitti mallin, jolla Oulun ruo­ka­hä­vik­kiä saa­tai­siin hyö­dyn­net­tyä pa­rem­min – "Ou­lu­lai­nen hävikki muo­dos­tuu lähinnä vä­hit­täis­kau­pan ja ra­vin­to­loi­den sekä kou­lu­jen hä­vik­ki­ruuas­ta"