Oulun ra­ta­pi­ha re­vi­tään auki kaksi vuotta ison re­mon­tin jälkeen – Menikö raha huk­kaan?

Junien liikenteenohjausta parannettiin Oulussa 35 miljoonalla toissa vuonna. Kysyimme, miten nyt alkanut ratapihan remontti vaikuttaa uusiin turvalaitteisiin.

Oulun iso ratapiharemontti aloitettiin huhtikuussa. Ensimmäiset työt koskevat autojuna-aseman siirtoa etelään nykyiseltä paikaltaan.
Oulun iso ratapiharemontti aloitettiin huhtikuussa. Ensimmäiset työt koskevat autojuna-aseman siirtoa etelään nykyiseltä paikaltaan.
Kuva: Henripekka Kallio

Junien liikenteenohjaus automatisoitiin Oulussa toissa vuonna isolla 35 miljoonan euron turvalaiteremontilla. Nyt Oulun rautatieasemalla on alkanut 33 miljoonan euron modernisointi, jossa ratapihaa myllätään monen vuoden ajan.

Menikö Oulussa kaksi vuotta sitten turvalaitteisiin käytetty raha hukkaan, Väyläviraston projektipäällikkö Jouni Vauhkonen?

– Ei suinkaan.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä