Oulun iso ratapiharemontti aloitettiin huhtikuussa. Ensimmäiset työt koskevat autojuna-aseman siirtoa etelään nykyiseltä paikaltaan.
Kuva: Henripekka Kallio
Junien liikenteenohjaus automatisoitiin Oulussa toissa vuonna isolla 35 miljoonan euron turvalaiteremontilla. Nyt Oulun rautatieasemalla on alkanut 33 miljoonan euron modernisointi, jossa ratapihaa myllätään monen vuoden ajan.
Menikö Oulussa kaksi vuotta sitten turvalaitteisiin käytetty raha hukkaan, Väyläviraston projektipäällikkö Jouni Vauhkonen?
– Ei suinkaan.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut