Pää selväksi hoitajien valvonnassa
Oulun uudelle selviämisasemalle ei kävellä omin jaloin, vaan asiakkaat tuodaan viranomaiskyydillä. Yksi heistä oli alkoholiongelmainen Heidi, jolle yö selviämisaseman sängyssä oli portti päihdehoitoon.
Sinä päivänä Heidi joi itseltään jalat alta.
Noin 40-vuotiaalla oululaisnaisella oli päällä päiväkausia kestänyt ryypiskelyputki, joka huipentui talvisena lauantaina Tapio-viinapullon tyhjentämiseen.
Hän oli niin sekaisin, että iltaseitsemän aikaan läheiset huolestuivat hänen terveydentilastaan ja veivät hänet OYSin yhteispäivystykseen. Sieltä hänet lähetettiin muutaman sadan metrin päässä sijaitsevalle selviämisasemalle, jonka käytävälle nainen kärrättiin pyörätuolilla.