Suomessa on keskusteltu pian kymmenen vuotta koulujen kesälomien siirrosta myöhemmäksi. Puusta pitkälle pääsemättä.
Vuosien kuluessa useat eri tahot ovat tehneet ehdotuksia, että lukuvuosi voisi päättyä toukokuun lopun sijasta pari viikkoa myöhemmin kesäkuun puolivälissä ja alkaa syyskuun alussa.
Koululaisten lomien siirrolla on laskettu olevan huomattavia taloudellisia vaikutuksia erityisesti kotimaan matkailulle.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut