To­dis­ta­ja äl­lis­tyi hiirten mel­las­ta­mi­ses­ta hy­gie­nia­puut­teis­ta syy­te­tys­sä yli­vies­ka­lais­yri­tyk­ses­sä – "Ruuvia olisi pitänyt alkaa ki­ris­tää jo aiem­min"

Ylivieska
Oikeudenkäynti pidetään Oulun käräjäoikeuden istuntopaikalla Ylivieskassa.
Oikeudenkäynti pidetään Oulun käräjäoikeuden istuntopaikalla Ylivieskassa.
Kuva: Susanna Kemppainen

Ylivieskassa kuultiin perjantaina todistajia oikeudenkäynnissä, jonka keskiössä ovat väitteet ylivieskalaisen Sikabaarin Lihatuote Oy:n elintarvikehygienian laiminlyönneistä.

Ensimmäisenä havainnoistaan kertoi Ylivieskan kaupungilla yrityksen laitosvalvonnasta vastannut hygieenikkoeläinlääkäri, jota syytetty arvosteli ensimmäisenä oikeudenkäyntipäivänä maanantaina.

Todistajan mukaan yritys olisi pitänyt tarkastaa vähintään kuusi kertaa vuodessa, mutta resurssipulan vuoksi niitä tehtiin vain 4–5.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Mainos
Kalevan pelit

Pelaa Kalevan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi.

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä