Oikeudenkäynti pidetään Oulun käräjäoikeuden istuntopaikalla Ylivieskassa.
Kuva: Susanna Kemppainen
Ylivieskassa kuultiin perjantaina todistajia oikeudenkäynnissä, jonka keskiössä ovat väitteet ylivieskalaisen Sikabaarin Lihatuote Oy:n elintarvikehygienian laiminlyönneistä.
Ensimmäisenä havainnoistaan kertoi Ylivieskan kaupungilla yrityksen laitosvalvonnasta vastannut hygieenikkoeläinlääkäri, jota syytetty arvosteli ensimmäisenä oikeudenkäyntipäivänä maanantaina.
Todistajan mukaan yritys olisi pitänyt tarkastaa vähintään kuusi kertaa vuodessa, mutta resurssipulan vuoksi niitä tehtiin vain 4–5.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut