Oulun käräjäoikeus tuomitsi keskiviikkona Hannu Olavi Röngän törkeän kiristyksen yrityksestä, kahdesta pahoinpitelystä, kahdeksasta laittomasta uhkauksesta ja kahdesta vainoamisesta.
Käräjäoikeuden mielestä oikeudenmukainen ja oikeuskäytännön mukainen seuraamus hänen teoistaan on yksi vuosi ja viisi kuukautta ehdotonta vankeutta.
Langetettuun rangaistukseen vaikuttivat hänen aiemmat tuomionsa. Tuomiosta voi valittaa Rovaniemen hovioikeuteen.
Rönkä piinasi rajuilla uhkailuillaan useita ihmisiä Oulussa.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut