Oulun kä­rä­jä­oi­keus tuo­mit­si van­keu­teen rajuja uh­kauk­sia esit­tä­neen miehen – uhrien jou­kos­sa ulo­sot­to­mies, asian­ajo­toi­mis­ton väkeä ja kau­pun­gin vir­ka­mie­hiä

Oulun käräjäoikeus tuomitsi keskiviikkona Hannu Olavi Röngän törkeän kiristyksen yrityksestä, kahdesta pahoinpitelystä, kahdeksasta laittomasta uhkauksesta ja kahdesta vainoamisesta.

Käräjäoikeuden mielestä oikeudenmukainen ja oikeuskäytännön mukainen seuraamus hänen teoistaan on yksi vuosi ja viisi kuukautta ehdotonta vankeutta.

Langetettuun rangaistukseen vaikuttivat hänen aiemmat tuomionsa. Tuomiosta voi valittaa Rovaniemen hovioikeuteen.

Rönkä piinasi rajuilla uhkailuillaan useita ihmisiä Oulussa.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä