Oululaisten nuorten käyttäytyminen on muuttunut.
Sitä mieltä on Oulun poliisilaitoksen ylikomisario Jyrki Kivirinta, joka on huolissaan siitä, miten väkivallan kynnys on laskenut: hyvin pieni eripura voi äityä fyysiseksi kahakaksi.
– Suuttumisen kynnys ja asiat, mistä vihastutaan, on laskenut. Koskaan ei pahoinpitelyyn ole oikeutusta, mutta nykyään mitä pienimmistä syistä koetaan, että on lupa käyttää väkivaltaa.