Kuu­si­vuo­tiaan lapsen jät­tä­mi­nen yksin tun­neik­si kotiin Oulussa toi sakkoja ja kär­si­mys­kor­vaus­vel­vol­li­suu­den

Voiko kuusivuotiaan lapsen jättää yksin kotiin toistuvasti useiden tuntien ajaksi?

Tätä arvioitiin vastikään Oulun käräjäoikeuden antamassa ratkaisussa, joka koski kuusivuotiaan tytön yksinoloa.

Tyttö jätettiin viime keväänä yksin kotiin ainakin 7,5 tunniksi ainakin viitenä eri päivänä Oulussa. Lapsi asui äitinsä ja vuonna 1977 syntyneen miehen kanssa. Kaksikko jätti lapsen yksi lähtiessään itse aamulla töihin ja opiskelemaan.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Mainos
Kalevan pelit

Pelaa Kalevan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä