Voimanosto: Al­zhei­me­rin tauti py­säyt­ti kem­pe­le­läi­sen voi­ma­mie­hen

Pääkirjoitus: Iranin rohkeat naiset tar­vit­se­vat kaiken tuen

Luitko jo tämän: Ohi­juok­su­tus rikkoi asuk­kai­den ve­si­put­ket, For­tu­mil­ta pe­nä­tään vas­tuu­ta

Tilaajille

Gal­le­ria Har­ma­jan lo­pet­ta­mi­nen jätti ison aukon ou­lu­lai­seen tai­de­maail­maan, ja nyt tai­tei­li­jat ja gal­le­ris­tit poh­ti­vat, löy­tyy­kö alalle uutta toi­mi­jaa – "Ei gal­le­ris­tik­si noin vain ryh­dy­tä"

Galleriakentällä käydään parhaillaan keskustelua myös kustannusten jakautumisesta.

Galleria MABD:n galleristin Hanna Mannisen mukaan näyttelyt ovat taiteilijoiden markkinointia. Markkinointityö alkaa ennen näyttelyn alkua, ja se jatkuu näyttelyn aikana ja vielä sen jälkeenkin. Kuvassa yleisöä tutustuu Janne-Pekka Mannisen Tuira-näyttelyyn heinäkuun Galleriakävelyn aluksi. Galleriasta matka jatkuu parin puiston kautta kohti Kakaravaaran taiteilijatyöhuoneita.
Galleria MABD:n galleristin Hanna Mannisen mukaan näyttelyt ovat taiteilijoiden markkinointia. Markkinointityö alkaa ennen näyttelyn alkua, ja se jatkuu näyttelyn aikana ja vielä sen jälkeenkin. Kuvassa yleisöä tutustuu Janne-Pekka Mannisen Tuira-näyttelyyn heinäkuun Galleriakävelyn aluksi. Galleriasta matka jatkuu parin puiston kautta kohti Kakaravaaran taiteilijatyöhuoneita.
Kuva: Teija Soini

Miten gallerioiden ja taiteilijoiden yhteistyö sujuu Oulussa?

Tätä pohdittiin Oulun Taiteilijaseura -63 ry:n jäsenilleen ja oululaisgalleristeille järjestämässä tilaisuudessa keväällä, ja kysymys on varsin ajankohtainen edelleen, kun Oulussa lähes 30 vuotta toiminut ja valtakunnallisestikin arvostettu Galleria Harmaja on lopettanut toimintansa galleristi Tarja Myllyahon jäätyä eläkkeelle kesän alussa.