Liikenne: Jos Oulun Poik­ki­maan­tie pää­te­tään uu­dis­taa, töihin pääs­tään no­peas­ti

Taiteiden yö: Kahden in­to­hi­moi­sen tai­de­har­ras­ta­jan unelma täyttyy Tai­tei­den yönä, kun Gal­le­ria 33 avaa ovensa

Tilaajille

Uraa­uur­ta­va ou­lu­lais­tut­ki­mus sel­vit­tää tek­no­lo­gian avulla, mitä par­hai­den op­pi­joi­den päässä ta­pah­tuu - ta­voit­tee­na kyetä en­na­koi­maan op­pi­mis­ti­lan­tei­den karikot

"Teknologia voi auttaa selvittämään, miten parhaat ryhmät toimivat, kun ne onnistuvat tai millaiset vaikeudet johtavat huonoihin oppimistuloksiin", sanoo Oulun yliopiston kasvatustieteen professori Sanna Järvelä.

Erilaisten fysiologisten mittausten avulla, kuten tarkkailemalla veren virtausta etusormessa, voidaan taltioida ja tarkastella oppimistilannetta aivan uudella tavalla, Oulun yliopiston kasvatustieteen professori Sanna Järvelä kertoo.
Erilaisten fysiologisten mittausten avulla, kuten tarkkailemalla veren virtausta etusormessa, voidaan taltioida ja tarkastella oppimistilannetta aivan uudella tavalla, Oulun yliopiston kasvatustieteen professori Sanna Järvelä kertoo.
Kuva: Jukka-Pekka Moilanen

– Ei tällaisia satsauksia nykypäivänä enää tehtäisi, mutta onneksi kymmenen vuotta sitten tehtiin, Oulun yliopiston kasvatustieteen professori Sanna Järvelä sanoo ja esittelee LeaF-infrastuktuurin tiloja Oulun yliopiston kampuksella.

Avara, moneksi muuntautuva tila on täynnä erilaisia mittalaitteistoja ja monitoreita ja se on tarkoitettu erityisesti oppimisen ja vuorovaikutuksen tutkimiseen sekä erilaisten opetuskokeilujen tekemiseen.