Oulun yliopiston rehtori Arto Maaninen piti avajaisissa puheen professorikulkueen jälkeen.
Kuva: Tiina Wallin
Oulun korkeakoulujen lukuvuosi 2025–2026 käynnistyi toden teolla kuluvalla viikolla, kun yliopiston avajaisjuhla pidettiin keskiviikkona ja ammattikorkeakoulun vastaava tapahtuma torstaina.
Yliopiston lukuvuosi avattiin akateemisia perinteitä kunnioittaen, Oamkin juhlallisuudet puolestaan olivat pari pykälää riehakkaammat.
– Perinteet ovat tärkeitä, ja niitä haluan kunnioittaa.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut