Oulu oli napata UMK:n jo muutama vuosi sitten – Silloin kau­pun­ki oli liian kaukana Ylelle

Yle torppasi ajatuksen muutama vuosi sitten liian kalliina, mutta mikä on tilanne nyt? Onko realistista, että UMK nähtäisiin Oulussa kulttuuripääkaupunkivuonna?

Oulu on jo kolme, neljä vuotta sitten käynyt Ylen kanssa keskusteluja UMK:n tuomisesta Ouluun jonakin vuonna.

Oulun kaupungin tapahtuma-aluepäällikkö, isännöitsijä Jari Leviäkangas kertoo, että kaupungin neuvottelut olivat jo aika pitkällä.

– Silloin Yleisradio katsoi, ettei tuotannon tuominen Ouluun ole kannattavaa. Että Oulu on liian kaukana, eikä se ole kustannustehokasta.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä