Ukrainan sota: Oulun uk­rai­na­lai­set muut­ta­vat nyt omiin asun­toi­hin, Help Cen­te­ril­lä kii­reis­tä aikaa

Luitko jo tämän: Hevosia vä­ki­val­loin kä­sit­te­le­vät ken­git­tä­jät ovat ylei­nen, mutta vaiettu ilmiö

Vanhat kuvat: Näin pik­ku­jou­lu­ja on juh­lit­tu Oulussa 2000-lu­vul­la

Mainos: Tilaa tästä Kaleva Digi 13,90 €/kk

Tilaajille

Kaikki, mitä sinun on tie­det­tä­vä säh­kö­au­ton akusta – kallein osa ei vält­tä­mät­tä kestä yh­tä­kään kolhua, ja kor­jaus­ku­lut voivat nousta kymp­pi­ton­nei­hin

Huolimaton pohjakosketus mökki- tai metsätiellä saattaa pahimmillaan johtaa koko akun vaihtamiseen. ”Yhtälössä ei ole mitään järkeä”, asiantuntijakin myöntää.

Diagno Finland Oy:n tekninen asiantuntija Miska Penttinen näyttää itävaltalaisen Aviloon testeriä ja kännykkäliittymää, jolla sähköauton akun todellisen kunnon voi selvittää puolueettomasti. Testi on saatavana Suomessa 129 euron hinnalla.
Diagno Finland Oy:n tekninen asiantuntija Miska Penttinen näyttää itävaltalaisen Aviloon testeriä ja kännykkäliittymää, jolla sähköauton akun todellisen kunnon voi selvittää puolueettomasti. Testi on saatavana Suomessa 129 euron hinnalla.
Kuva: Kari Pitkänen

Sähköautoilijan tai sellaiseksi aikovan kannattaa painaa mieliin lukusarja 20+20. Sen selitys on yksinkertainen.

– Sähköautoille sattuu 20 prosenttia enemmän kolarivahinkoja kuin vastaavalle polttomoottorikannalle.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.