Pääkirjoitus: Me­taa­nia ei saa päästää il­ma­ke­hään – iki­rou­dan su­la­mi­nen on koh­ta­lo­kas­ta

Sanna Marin: Pää­mi­nis­te­ri vas­tai­li toi­mit­ta­jien ky­sy­myk­siin juh­li­mi­ses­taan

Tilaajille

En­nä­tyk­set pauk­ku­vat ra­ket­ti­kau­pas­sa – Ko­ro­na­pan­de­mian takia osa ilo­tu­lit­teis­ta ei nyt ehtinyt Kii­nas­ta Suomeen uu­dek­si­vuo­dek­si

Ilotulitteiden myynti on kasvanut Suomessa roimasti korona-aikana, kempeleläisen Suomen Rakettitukku Oy:n toimitusjohtaja Antti Aitto-oja kertoo. Rahti- ja muiden kulujen kasvu näkyy myös ilotulitteiden kuluttajahinnoissa.

Rahti- ja muiden kulujen kasvu näkyy vääjäämättä myös ilotulitteiden kuluttajahinnoissa, kempeleläisen Suomen Rakettitukun toimitusjohtaja Antti Aitto-oja kertoo. – Viime vuosina eniten on kasvanut erilaisten ilotulitepatojen myynti. Ne ovat monelle helpompia kuin perinteiset keppiraketit, Aitto-oja toteaa.
Rahti- ja muiden kulujen kasvu näkyy vääjäämättä myös ilotulitteiden kuluttajahinnoissa, kempeleläisen Suomen Rakettitukun toimitusjohtaja Antti Aitto-oja kertoo. – Viime vuosina eniten on kasvanut erilaisten ilotulitepatojen myynti. Ne ovat monelle helpompia kuin perinteiset keppiraketit, Aitto-oja toteaa.
Kuva: Jarmo Kontiainen

Ilotulitteiden myynti on kasvanut Suomessa roimasti korona-aikana, kempeleläisen Suomen Rakettitukku Oy:n toimitusjohtaja Antti Aitto-oja kertoo.

– Maahantuontimäärien perusteella viime vuosi oli jo ennätyksellinen. Koko maassa myytiin vähän yli 20 miljoonaa tulilankaa eli yksittäistä ilotulitetta. Alan kokonaismarkkina kasvoi noin kahteenkymmeneen miljoonaan euroon, Aitto-oja arvioi.