Aleksi Romppainen vetää kärryssä Emilia-tytärtään. Pisimmän hiihtolenkin perhe teki kärryn kanssa pääsiäisenä, jolloin matkaa kertyi 50 kilometriä Oulun laduilla. Kuva on lenkin varrelta Sankivaaran golfkentän tuntumasta.
Kuva: Marja Romppainen
Reilu vuosi sitten oululaiset Aleksi ja Marja Romppainen alkoivat pohtia, miten heidän yhteiselle hiihtoharrastukselleen käy. Tuolloin puolivuotias Emilia-tytär piti pariskunnan kiireisenä, ja mikäli yhteiselle hiihtolenkille aikoisi, olisi vauvalle kysyttävä joka kerta hoitajaa – tai käytävä lenkillä erikseen.