Suk­si­kär­ry pelasti ou­lu­lais­pa­ris­kun­nan yh­tei­set hiih­to­len­kit – Aleksi Romp­pai­nen on vetänyt hiih­täen kärryä taapero kyy­dis­sään jo yli 600 ki­lo­met­riä talven mittaan

Oululainen Romppaisten pariskunta halusi jatkaa yhteisiä hiihtolenkkejä vauvan syntymän jälkeenkin, niinpä hankittiin pyöräkärry, johon laitettiin sukset alle. Pisin lenkki, 50 kilometriä, taittui pääsiäisenä.

Aleksi Romppainen vetää kärryssä Emilia-tytärtään. Pisimmän hiihtolenkin perhe teki kärryn kanssa pääsiäisenä, jolloin matkaa kertyi 50 kilometriä Oulun laduilla. Kuva on lenkin varrelta Sankivaaran golfkentän tuntumasta.
Aleksi Romppainen vetää kärryssä Emilia-tytärtään. Pisimmän hiihtolenkin perhe teki kärryn kanssa pääsiäisenä, jolloin matkaa kertyi 50 kilometriä Oulun laduilla. Kuva on lenkin varrelta Sankivaaran golfkentän tuntumasta.
Kuva: Marja Romppainen

Reilu vuosi sitten oululaiset Aleksi ja Marja Romppainen alkoivat pohtia, miten heidän yhteiselle hiihtoharrastukselleen käy. Tuolloin puolivuotias Emilia-tytär piti pariskunnan kiireisenä, ja mikäli yhteiselle hiihtolenkille aikoisi, olisi vauvalle kysyttävä joka kerta hoitajaa – tai käytävä lenkillä erikseen.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä