Boikotointi on yleinen kuluttajien keino ilmaista tyytymättömyyttään, sanoo Oulun yliopiston kauppakorkeakoulun brändiprofessori Saila Saraniemi. Saraniemen mukaan syyt voivat olla paikallisuuteen liittyviä, eettisiä, moraalisia tai poliittisia.
Kuva: Maiju Pohjanheimo
Oululaisen K-Supermarket Välivainion tapaus työntekijän kohtelusta on saanut osakseen paljon paheksuntaa. Moni on kertonut sosiaalisessa mediassa jopa välttelevänsä ruokakauppaa tapahtuneen seurauksena.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut