Ou­lu­lai­sen Timo Kor­kia­mäen las­ten­huo­neen sei­näl­lä roikkuu Picasso – Tai­de­ke­räi­li­jä kertoo, miksi vuok­ra­si kes­kus­tas­ta ison lii­ke­ti­lan

Oululainen Timo Korkiamäki järjestää syksyllä Ouluun Reidar Särestöniemen näyttelyn. Lääkärinä työskentelevä Korkiamäki kertoo, miten ja miksi hänestä tuli taidekeräilijä.

Timo Korkiamäki ja Reidar Särestöniemen teos Siivekäs taivaanjaara vuodelta 1977. Kuva on otettu Didrichsenin taidemuseon Reidar Särestöniemi -näyttelyn avajaisissa.
Timo Korkiamäki ja Reidar Särestöniemen teos Siivekäs taivaanjaara vuodelta 1977. Kuva on otettu Didrichsenin taidemuseon Reidar Särestöniemi -näyttelyn avajaisissa.
Kuva: Peter Moilanen

Voit kuunnella jutun tästä:

Henrik Ahola lukee Anne Helaakosken jutun
Tekijä: Henrik Ahola

Viitisen vuotta sitten oululainen Timo Korkiamäki hankki ensimmäisen lappilaistaiteilija Reidar Särestöniemen teoksensa.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä