Oulu kieltää puhelinten käytön peruskouluissa oppi- ja ruokatuntien aikana elokuun alusta alkaen. Kielto laajenee koskemaan myös välitunteja ja siirtymiä tammikuussa 2026.
Muutos perustuu elokuun alussa voimaan astuvaan perusopetuslain muutokseen. Siinä kielletään puhelimen käyttö oppituntien aikana, sekä suositetaan kieltämään käyttö myös ruoka- ja välitunneilla, sekä muuna opetuksettomana aikana. Oulun linjaus on siis lakiakin tiukempi.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut