Oulu kieltää pu­he­li­met kou­luis­ta ko­ko­naan – Ky­syim­me, mitä mieltä nuoret ovat pää­tök­ses­tä

Lakiin perustuva puhelimen käyttökielto astuu portaittain voimaan seuraavan lukuvuoden aikana.

Oulu kieltää puhelinten käytön peruskouluissa oppi- ja ruokatuntien aikana elokuun alusta alkaen. Kielto laajenee koskemaan myös välitunteja ja siirtymiä tammikuussa 2026.

Muutos perustuu elokuun alussa voimaan astuvaan perusopetuslain muutokseen. Siinä kielletään puhelimen käyttö oppituntien aikana, sekä suositetaan kieltämään käyttö myös ruoka- ja välitunneilla, sekä muuna opetuksettomana aikana. Oulun linjaus on siis lakiakin tiukempi.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä