Liikenne: Jos Oulun Poik­ki­maan­tie pää­te­tään uu­dis­taa, töihin pääs­tään no­peas­ti

Taiteiden yö: Kahden in­to­hi­moi­sen tai­de­har­ras­ta­jan unelma täyttyy Tai­tei­den yönä, kun Gal­le­ria 33 avaa ovensa

Tilaajille

Ope­tuk­sen laatu paranee kahden opet­ta­jan luo­kas­sa, osoit­taa ou­lu­lais­väi­tös – Ri­ta­har­jun kou­lul­la tulos ei yllätä, ja kii­tos­ta satelee myös op­pi­lail­ta: "En palaisi vanhaan mistään hin­nas­ta"

Yhteisopettajuus edistää opettajien työssä jaksamista ja parantaa opetuksen laatua, ilmenee oululaisesta väitöstutkimuksesta. Ritaharjun koulussa opettajat ovat jo pitkään opettaneet oppilaita työpareina.

Ritaharjun koulun Kaukovainion väistöyksikön 2. luokan luokanopettajat Sanna Niinivaara (vas.) ja Seija Niemelä ja oppilaat Nicolas Alasuvanto (vasemmalla) ja Veikko Sassi.
Ritaharjun koulun Kaukovainion väistöyksikön 2. luokan luokanopettajat Sanna Niinivaara (vas.) ja Seija Niemelä ja oppilaat Nicolas Alasuvanto (vasemmalla) ja Veikko Sassi.
Kuva: Jarmo Kontiainen

– Jos vaikka välitunnilla joku loukkaantuu, niin ei tarvitse odottaa apua. Toinen opettaja ehtii tuoda kylmäpussin ja toinen opettaja lähteä toisten kanssa luokkaan.

Tämä nyt ainakin tuli Nicolas Alasuvannolle ja Veikko Sassille mieleen yhteisopettajuuden hyödyistä. Ritaharjun koulun Kaukovainion väistötiloissa koulua käyvät tokaluokkalaiset opiskelevat kahden opettajan johdolla. Kahden opettajan lisäksi 39 oppilaan luokassa työskentelee joka päivä myös ohjaaja.