Oulun kaupunginvaltuusto pääsee maanantaina kuuman perunan kimppuun, kun yliopiston, Keskon ja Arinan suunnitelmaa Raksilan kampusalueen ratkaisuista ruoditaan ensin suljetussa valtuustoseminaarissa ja sitten valtuuston kokouksessa tiedoksi-asiana. Peruna vaikuttaa olevan jopa sormia polttava, sillä asian käsittelytapa kertoo, että keskustelu halutaan ohjata valtuustoseminaariin suljettujen ovien taakse piiloon kaupunkilaisten ja tiedotusvälineiden katseilta. Toki myös asian merkittävyys puoltaa sen käsittelyä omana seminaarinaan.
Kolumni