Kolumni

Ollapa kär­pä­se­nä ka­tos­sa, kun val­tuus­to­se­mi­naa­ri pui yli­opis­ton muut­to­ai­kei­ta

Päättäjät haluaisivat pitää kampuskeskustelun käsissään, mutta nykymaailmassa se on turha toive ja jäänne menneisyydestä. Maanantaina saadaan lisää tietoa yliopiston, Keskon ja Arinan yhteishankkeen vaikutuksista ja mahdollisista ratkaisuista, kirjoittaa päätoimittaja Sanna Keskinen.

Oulun kaupunginvaltuusto pääsee maanantaina kuuman perunan kimppuun, kun yliopiston, Keskon ja Arinan suunnitelmaa Raksilan kampusalueen ratkaisuista ruoditaan ensin suljetussa valtuustoseminaarissa ja sitten valtuuston kokouksessa tiedoksi-asiana. Peruna vaikuttaa olevan jopa sormia polttava, sillä asian käsittelytapa kertoo, että keskustelu halutaan ohjata valtuustoseminaariin suljettujen ovien taakse piiloon kaupunkilaisten ja tiedotusvälineiden katseilta. Toki myös asian merkittävyys puoltaa sen käsittelyä omana seminaarinaan.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa