Nainen tilasi pe­rus­teet­ta 116 tak­si­mat­kaa Kelan piik­kiin – Oulun kä­rä­jä­oi­keus tuo­mit­si eh­dol­li­seen van­keu­teen

Kela maksoi yli 15 000 euron edestä taksimatkoja, joihin osallistui välillä myös naisen puoliso.

Oulun käräjäoikeus antoi taksimatkoihin liittyvän rikostuomion.
Oulun käräjäoikeus antoi taksimatkoihin liittyvän rikostuomion.
Kuva: Matti Räty/arkisto

Oulun käräjäoikeus on antanut tuomion naiselle, joka huijasi Kelaa maksamaan perusteetta taksimatkoja alkukevään 2021 ja alkusyksyn 2022 välisenä aikana.

Oulun eteläpuolella sijaitsevassa pikkukunnassa asunut nainen tilasi taksikyytejä kotiosoitteestaan Oulun yliopistolliseen sairaalaan ja yksityisen lääkärikeskuksen eri toimipisteisiin.

Hän ilmoitti taksien tilaamisen syyksi asioimisen terveydenhuollon toimintayksikössä.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä