Masentunut pompottelun uhrina
Kerttu Korhonen haluaa kertoa kokemuksistaan, jotta liian monia koskevaan ongelmaan löytyisi vihdoin ratkaisuja.
Yli kaksi vuotta pompottelua takana ja tilanteen pahentuessa pompottelu vain yltyy – sellainen on oululaisen 30-vuotiaan Kerttu Korhosen kokemus mielenterveyspalveluiden saamisesta Oulussa.
Hän kertoo tuoreen esimerkin helmikuulta.
– Mielenterveystoimistolle soitettuani neuvottiin menemään akuuttipäivystykseen. Akuutista laitettiin lähetteellä Peltolaan päivystykseen. Siellä ankaraan sävyyn tivattiin vain, aionko tappaa itseni juuri nyt.