Kunnissa näyttää olevan meneillään jotain kummaa. Kaleva kertoi marraskuun alussa, että Oulun kaupungilta irtisanoutuvien työntekijöiden määrä on kasvanut selvästi. Työntekijäpakoa on nähtävissä myös muualla, ja etenkin sote-alalla moni miettii työpaikan tai alan vaihtamista.
Kehityssuunta ei näytä rajoittuvan vain kuntien rivityöntekijöihin. Suomen Kuvalehti kertoi viime viikolla, että kuntajohtajien irtisanoutumiset näyttävät viime vuosina lisääntyneen.