Kolumni

Kun­nis­sa on me­neil­lään jotain kummaa, josta voi koitua vielä iso lasku mak­set­ta­vak­si

Kuntajohtajien pestit vaikuttavat yhä tuulisemmilta, ja nyt myös rivityöntekijöitä virtaa pois kuntien palveluksesta. Syitä lienee useita, mutta niiden ääreen on syytä pysähtyä, kirjoittaa päätoimittaja Sanna Keskinen.

Kunnissa näyttää olevan meneillään jotain kummaa. Kaleva kertoi marraskuun alussa, että Oulun kaupungilta irtisanoutuvien työntekijöiden määrä on kasvanut selvästi. Työntekijäpakoa on nähtävissä myös muualla, ja etenkin sote-alalla moni miettii työpaikan tai alan vaihtamista.

Kehityssuunta ei näytä rajoittuvan vain kuntien rivityöntekijöihin. Suomen Kuvalehti kertoi viime viikolla, että kuntajohtajien irtisanoutumiset näyttävät viime vuosina lisääntyneen.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa