Keskustan oululainen kansanedustaja, pastori Pekka Aittakumpu onnistui viikonvaihteessa nostamaan kiivaan some- ja mediakeskustelun maahanmuuttoon liittyvällä kommentillaan.
Aittakumpu kertoi viestipalvelu X:ssä käyneensä Helsingin Itäkeskuksessa ja halusi lausua varoituksen sanoja.
– Jokaisen kansanedustajan kannattaa käydä vaikkapa Itäkeskuksessa. Vierailin siellä. Sanotaan, että muu Suomi seuraa Helsinkiä ja tulee sen perässä. Jos tulevaisuuden näkee Itäkeskuksessa, meillä taitaa olla silloin kirkkojen sijaan minareetteja ja demokratian sijaan sharia-laki, Aittakumpu kirjoitti.