Kuva: Jukka-Pekka Moilanen
Suomalaisten koulumenestys on heikentynyt vuosien ajan, ja Pisa-tulokset ovat olleet laskussa jo kohta 20 vuotta. Elokuussa eläkkeelle jäävä Kastellin koulun rehtori Timo Salmi kertoo, mikä koulumaailmassa mättää ja miten ongelmat voitaisiin ratkaista.
Salmen mukaan kaikissa ikäluokissa on ollut omat haasteensa, eikä nuoriso ole nytkään pilalla.