Kohti uutta vaihetta elämässä
Elli Säynäjäaho on viimeisiä Pateniemen pienestä lukiosta valmistuvia. Lukion opettajat olivat hänestä aivan mahtavia.
Koulun päättyminen tuntuu aika haikealta, mutta samalla myös jotenkin jännittävän kutkuttavalta.
Näin kuvaa tunnelmiaan pian valkolakin päähänsä painava ja vähän myöhemmin kesällä 19 vuotta täyttävä oululainen Elli Säynäjäaho opinahjonsa Pateniemen lukion pihalla.
– Tuttu ja turvallinen jää nyt taakse, ja pitää lähteä etsimään omaa polkua. On kuitenkin mukava valmistua ja kuulua myös vielä siihen viimeiseen porukkaan, joka on kirjoittanut täältä ylioppilaaksi.