Pakkanen saisi tulla
Ensilumenladun tekeminen aloitettiin Virpiniemessä, vaikka marraskuusta on tulossa hyvin lämmin. Uuden ladun pitäisi olla hiihtokunnossa reilun viikon päästä.
Tiaisparvi tirskuttelee ympärillä Virpiniemen männyissä, kun koneyrittäjä Arto Toppila siirtelee pyöräkuormaajalla lunta mäen kylkeen hiihtäjiä odottelemaan.
– Lunta ei voi ajaa autoilla latujen jyrkimpiin kohtiin, hän selittää.
Virpiniemeen tehdään ensi kertaa ensilumenlatu kesän yli säilötystä lumesta. Lumi tehtiin viime talvena kymmenellä hybridilumitykillä ja kolmella matalapainelumitykillä.
Nyt 7 000 kuution auma on aukaistu, ja kuorma-autot ajavat sahanpurun alta kaivettua lunta rivakkaan tahtiin metsään.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut