Apulaispalopäällikkö Vesa Ek sanoo, että kesän lukuisat vesipelastustehtävät ovat osa pelastuslaitoksen arkea.
Kuva: Jenni Kivimäki
Ennätyshelteinen kesä on tarkoittanut sitä, että tehtäviä ihmisen pelastamiseksi vedestä on ollut paljon. Maanantaina veteen joutunutta henkilöä elvytettiin Oulun Lämsänjärvellä, ja viikonloppuna useat hälytykset työllistivät pelastuslaitosta muun muassa Nallikarissa.
Oulun Pohjois-Pohjanmaan pelastuslaitoksen apulaispalopäällikkö Vesa Ek kertoo, että kesän lukuisat vesipelastustehtävät eivät kuitenkaan ole juuri haastaneet pelastuslaitoksen resursseja.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut