Teollisuus: Con­lo­gil­le jät­ti­kaup­pa Puo­lus­tus­voi­mil­ta

Käräjätuomio: Pa­pe­ri­rul­lia kul­jet­ta­nut rek­ka­kus­ki kärähti huu­meis­ta Iissä

Kolumni: Kuka keksi laittaa kä­ve­ly­ka­dun pät­käl­le nop­pa­ki­viä? – Ou­lus­sa kyn­ne­tään epä­ta­sai­sia nop­pa­ki­vi­ka­tu­ja vielä pitkään

Lukijalta
Mielipidekirjoitus
Tilaajille

Uudet etä­työ­ta­vat vie­hät­tä­vät, mutta myös kuor­mit­ta­vat – Hönt­sä-hank­kees­ta hy­vin­voin­tia op­pi­lail­le ja opet­ta­jil­le

Ammatillisessa oppilaitoksessa opiskelu on käytännönläheistä ja toteutuu paljolti aidoissa työelämän ympäristöissä. Kuitenkin teoriaopetusta on välillä kokonaisia päiviä ja useamman päivän peräkkäin. Opettajat ovat käyttäneet toiminnallisia opetusmenetelmiä, jotta opiskelijat jaksavat paremmin opiskella. Aina ei muisteta, että opettajakin voi väsyä. Erityisesti isoissa ja levottomissa opiskelijaryhmissä opettajan ja oppilaiden keskittymiskyky on koetuksella.

ESR-rahoitteinen Höntsä – silta eteenpäin -hanke on tarjonnut parin vuoden ajan työkaluja niin opiskelijoiden kuin opettajien jaksamiseen. Hankkeen työtavat pohjautuvat yhteisöllisiin, osallistaviin ja ihmisen pystyvyyttä ja motivaatiota tukeviin teorioihin.

Kaikilla osapuolilla on kysymys työssäjaksamisesta.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.