Ra­ken­ta­ja lyö Kii­min­ki­joen kiis­tel­lyl­lä ton­til­la kuokan maahan, sillä KHO hylkäsi luon­non­suo­je­li­joi­den va­li­tus­lu­pa­ha­ke­muk­sen

Luonnonsuojeluyhdistys ja ely-keskus jäävät kaipaamaan korkeimman hallinto-oikeuden linjausta siitä, millainen tieyhteys rakennuspaikalle tulvan aikana täyttää lain vaatimuksen.

Puolenkymmentä vuotta sitten Kiimingin Alakylästä tontin ostanut Niko Vihelä pääsee vihdoin rakentamaan taloa Kiiminkijoen rantaan.

Korkein hallinto-oikeus (KHO) on toukokuussa antamallaan päätöksellä hylännyt Suomen luonnonsuojeluliiton Oulun yhdistyksen tekemän valituslupahakemuksen.

Luonnonsuojeluyhdistys haki KHO:sta valituslupaa Pohjois-Suomen hallinto-oikeuden päätökseen hylätä yhdistyksen tekemä valitus, joka koski Oulun yhdyskuntalautakunnan antamaa poikkeamislupaa talon rakentamiseksi tulvariskialueelle.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä