Puolenkymmentä vuotta sitten Kiimingin Alakylästä tontin ostanut Niko Vihelä pääsee vihdoin rakentamaan taloa Kiiminkijoen rantaan.
Korkein hallinto-oikeus (KHO) on toukokuussa antamallaan päätöksellä hylännyt Suomen luonnonsuojeluliiton Oulun yhdistyksen tekemän valituslupahakemuksen.
Luonnonsuojeluyhdistys haki KHO:sta valituslupaa Pohjois-Suomen hallinto-oikeuden päätökseen hylätä yhdistyksen tekemä valitus, joka koski Oulun yhdyskuntalautakunnan antamaa poikkeamislupaa talon rakentamiseksi tulvariskialueelle.