– Iso osa meidän ajasta menee robotin testaamiseen. Korjausliikkeitä tehdään ohjelmaan ja itse robottiin, Matti kolmoseen. Mekanismin pitää toimia moitteettomasti Dallasissa, kertovat MM-kisoihin lähtevät Ukko Kankainen (vas. edessä), Saku Karjalainen, Aaro Meriläinen, Otava Saraste, Otto Häyrinen, Teo Tyvelä sekä robotiikkakerhon vetäjä Akseli Heikkilä (vas. takana) ja Ilari Sohlo.
Kuva: Pekka Peura
Viime vuonna Rajakylän robotiikkakerho sijoittui hienosti toiseksi Riihimäellä pidetyssä VEX-robotiikan SM-kisoissa, mutta tänä vuonna tuli kauan odotettu Suomen mestaruus.