Ra­ja­ky­län koulun ro­bo­tiik­ka­ker­ho hamuaa me­nes­tys­tä Dal­la­sin MM-ki­sois­ta – Pojat lyövät tie­doil­laan ja tai­doil­laan lau­dal­ta jopa kerhoa vetävän opet­ta­jan

Lentoliput Dallasiin on varattu ja muutama sponsori on saatu mukaan yhteistyöhön, mutta matkakassasta uupuu vielä euroja.

– Iso osa meidän ajasta menee robotin testaamiseen. Korjausliikkeitä tehdään ohjelmaan ja itse robottiin, Matti kolmoseen. Mekanismin pitää toimia moitteettomasti Dallasissa, kertovat MM-kisoihin lähtevät Ukko Kankainen (vas. edessä), Saku Karjalainen, Aaro Meriläinen, Otava Saraste, Otto Häyrinen, Teo Tyvelä sekä robotiikkakerhon vetäjä Akseli Heikkilä (vas. takana) ja Ilari Sohlo.
– Iso osa meidän ajasta menee robotin testaamiseen. Korjausliikkeitä tehdään ohjelmaan ja itse robottiin, Matti kolmoseen. Mekanismin pitää toimia moitteettomasti Dallasissa, kertovat MM-kisoihin lähtevät Ukko Kankainen (vas. edessä), Saku Karjalainen, Aaro Meriläinen, Otava Saraste, Otto Häyrinen, Teo Tyvelä sekä robotiikkakerhon vetäjä Akseli Heikkilä (vas. takana) ja Ilari Sohlo.
Kuva: Pekka Peura

Viime vuonna Rajakylän robotiikkakerho sijoittui hienosti toiseksi Riihimäellä pidetyssä VEX-robotiikan SM-kisoissa, mutta tänä vuonna tuli kauan odotettu Suomen mestaruus.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Mainos
Kalevan pelit

Pelaa Kalevan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä