Pu­he­lin­ten täys­kiel­to muutti hau­ki­pu­taa­lai­sen koulun vä­li­tun­nit – "Nyt näkee, että op­pi­laat jut­te­le­vat toi­sil­leen enem­män"

Oulun peruskouluissa puhelinten käyttö oppitunneilla ja ruokailun aikana on ollut kiellettyä elokuun alusta alkaen. Kielto laajenee koskemaan välitunteja tammikuussa.

Länsituulen koulun oppilaat Tiia Toivoniemi, Mirella Karvonen ja Linnea Veteläinen totuttelevat olemaan koulussa ilman puhelimia. Kun puhelinta ei voi enää selata, mieluisinta tekemistä välitunneilla on ystävien kanssa jutustelu.
Länsituulen koulun oppilaat Tiia Toivoniemi, Mirella Karvonen ja Linnea Veteläinen totuttelevat olemaan koulussa ilman puhelimia. Kun puhelinta ei voi enää selata, mieluisinta tekemistä välitunneilla on ystävien kanssa jutustelu.
Kuva: Tiina Wallin

Haukiputaan Länsituulen yhtenäiskoulussa on siirrytty syyslukukauden alussa puhelimien täyskieltoon.

Puhelimien ja muiden oppilaiden omien mobiililaitteiden käyttö on kielletty oppitunneilla, välitunneilla ja ruokailun aikana.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä