Pääkirjoitus: Joh­ta­jan yli­herk­kä nahka ei tar­vit­se eri­tyis­suo­je­lua

Kolumni: Eläin­har­ras­tuk­set kai­paa­vat puh­dis­tus­ta ja "gu­ru­jen" me­ne­tel­mien tiukkaa ar­vioin­tia

Jääkiekko: Kaleva sel­vit­ti, mistä Kärp­pien 2000-lu­vun poh­jois­suo­ma­lai­set ovat läh­töi­sin

Mainos: Jakajaksi Kaleva Mediaan kesän ajalle - tutustu ja hae tästä

Lukijalta
Mielipidekirjoitus
Tilaajille

Pe­rus­kou­lu voisi olla parempi – uusien di­gi­taa­lis­ten op­pi­mis­ym­pä­ris­tö­jen ja op­pi­ma­te­riaa­lien käyttö edel­lyt­tää uu­den­lais­ta pe­da­go­giik­kaa

Nykyiset koululaiset ovat työelämässä vielä 60 vuoden päästä. Mutta tiedämmekö me edes, millainen maailma on kymmenen vuoden kuluttua?

Digitalisaatio on ihmiskunnan historian suurimpia muutoksia. Maamme koulutuspolitiikassa koulu nähdään lähinnä sosiaalipolitiikan välineenä, joka ehkäisee syrjäytymistä. Nykyhallituksen aikana niukat resurssit on ohjattu oppivelvollisuuden pidentämiseen ja luokkakokojen pienentämiseen.

Huolta ei kanneta, takaako koulu lapselle tulevaisuustaitojen ja -tietojen opetusta. Ja kun kotona kaikki on digiä, koulussa on hyvä digi-paastota.

Jopa mobiililaitteiden käyttökieltoa toivotaan kouluihin. Eikä ihme, sillä koulussa digihommat menevät usein pieleen.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.