Oulun ko­ro­na­epi­de­mia on il­maan­tu­vuu­del­taan suurten kau­pun­kien pahin, virus leviää nuo­ris­sa ja per­he­pii­ris­sä – Ky­syim­me ter­veys­joh­ta­jal­ta, miten ti­lan­tee­seen pää­dyt­tiin

Terveysjohtaja Jorma Mäkitalo näkee valonpilkahduksen siinä, että voimakkaasti kasvanut koronapotilaiden määrä OYSissa ja kaupunginsairaalassa näyttää hellittämisen merkkejä.

Oulun koronaepidemia on edelleen ilmaantuvuuslukujen valossa maan suurten kaupunkien pahin.

Viimeisin luku on 679,5 tartuntaa 100 000:ta asukasta kohden.

– Se on huippukorkea lukema. Valitettavasti olemme ihan eri tasolla muihin suuriin kaupunkeihin verrattuna joissa ilmaantuvuus on kolmanneksen tai jopa puolet pienempi, kertoo Oulun terveysjohtaja Jorma Mäkitalo.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Mainos
Kalevan pelit

Pelaa Kalevan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä