Liikenne: Jos Oulun Poik­ki­maan­tie pää­te­tään uu­dis­taa, töihin pääs­tään no­peas­ti

Taiteiden yö: Kahden in­to­hi­moi­sen tai­de­har­ras­ta­jan unelma täyttyy Tai­tei­den yönä, kun Gal­le­ria 33 avaa ovensa

Tilaajille

Oulun kau­pun­ki ja Me­hi­läi­nen ovat olleet puoli vuotta eri mieltä siitä, kuka las­kut­taa ate­ria­mak­sut – nyt asiak­kail­le on pu­don­nut mak­set­ta­vak­si jopa yli 2 000 euron edestä laskuja

Oulun kaupungin ja Mehiläisen välillä on ollut puoli vuotta eri näkemys siitä, kuka laskuttaa tuetun ja palveluasumisen asiakkailta ateriamaksut asiakasmaksulain muutoksen tultua voimaan. Eniten harmia tilanteen pitkittymisestä on koitunut palveluita tarvitseville asiakkaille, jotka eivät ole osanneet varautua isoihin laskuihin.

Palveluntuottaja Mehiläinen ja Oulun kaupunki eivät ole päässeet yhteisymmärrykseen siitä, kuka laskuttaa tuetun asumisen ja palveluasumisen asiakkaiden ateriamaksut asiakasmaksulain muutoksen tultua voimaan heinäkuussa.
Palveluntuottaja Mehiläinen ja Oulun kaupunki eivät ole päässeet yhteisymmärrykseen siitä, kuka laskuttaa tuetun asumisen ja palveluasumisen asiakkaiden ateriamaksut asiakasmaksulain muutoksen tultua voimaan heinäkuussa.
Kuva: Maikkola Tapio

Mielenterveyskuntoutujille tarkoitetussa Mehiläisen ylläpitämässä palvelu- ja tuetun asumisen yksikössä Torpankartanossa asuva oululaismies järkyttyi pahoin saatuaan tammikuussa yli 2 000 euron edestä laskuja ateriapalveluista. Järkytystä lisäsi entisestään se, että kyseiset laskut pitää maksaa noin kuukauden kuluessa.

Ateriamaksut olivat kertyneet puolen vuoden ajalta heinäkuun alusta lähtien. Miehellä oli käsitys, ettei hänen tarvitsisi maksaa enää ateriamaksuja, sillä Torpankartanosta oli miehen mukaan kerrottu hänelle näin.