Kolumni

Oulun kau­pun­gin­joh­ta­ja­ha­ku meni fars­sik­si, ja siitä olisi syytä oppia jotain

Päivi Laajala pelasi upporikasta ja rutiköyhää, ja näyttää, että riittävää tukea hän ei saa. Tosin sitä hän ei ole saanut poliitikoilta ennenkään, kirjoittaa päätoimittaja Sanna Keskinen.

"Sitä saa mitä tilaa, ehkä opit sen sä nyt."

Nämä iskelmäbändi Yölinnun kappaleen sanat kuvastavat hyvin Oulun kaupunginjohtajan hakuprosessia.

Mutta kuka saa ja mitä on tilattu – palataan siihen tuonnempana.

Farssiksi muuttunut hakuprosessi ei näytä olevan enää kenenkään hallinnassa. Poliitikot eivät löydä yhteistä säveltä hakumenettelystä, mikä tuskin on omiaan houkuttamaan edes virkaa jo nyt hakeneita mahdollisista uusista hakijoista puhumattakaan.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa