Oulun kä­rä­jäoi­keus pui yli­pai­noi­sen koiran ta­paus­ta – syyt­tä­jä vaati omis­ta­jal­le tuo­mio­ta eläin­suo­je­lu­ri­kok­ses­ta

Valvontaeläinlääkärit vaativat omistajalta kirjallista selvitystä muun muassa siitä, mihin toimiin hän aikoo ryhtyä labradorinnoutajanartun saamiseksi normaalipainoiseksi.

Oikeudenkäynti pidettiin tiistaina Oulun käräjäoikeuden istuntopaikalla Ylivieskassa.
Oikeudenkäynti pidettiin tiistaina Oulun käräjäoikeuden istuntopaikalla Ylivieskassa.
Kuva: Susanna Kemppainen/arkisto

Oulun käräjäoikeuden istuntopaikalla Ylivieskassa käsiteltiin tiistaina syytettä eläinsuojelurikoksesta.

Syyttäjä vaati, että labradorinnoutajan omistava nainen tuomittaisiin sakkorangaistukseen eläinsuojelurikoksesta. Syyttäjä vetosi oikeudessa valvontaeläinlääkäreiden lausuntoihin.

Syyskuussa 2021 valvontaeläinlääkärit olivat todenneet, että labradorinnoutajanarttu on vaikeasti ylipainoinen. Eläimen liikkuminen oli vaikeaa ja se ontui.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä