Oikeudenkäynti pidettiin tiistaina Oulun käräjäoikeuden istuntopaikalla Ylivieskassa.
Kuva: Susanna Kemppainen/arkisto
Oulun käräjäoikeuden istuntopaikalla Ylivieskassa käsiteltiin tiistaina syytettä eläinsuojelurikoksesta.
Syyttäjä vaati, että labradorinnoutajan omistava nainen tuomittaisiin sakkorangaistukseen eläinsuojelurikoksesta. Syyttäjä vetosi oikeudessa valvontaeläinlääkäreiden lausuntoihin.
Syyskuussa 2021 valvontaeläinlääkärit olivat todenneet, että labradorinnoutajanarttu on vaikeasti ylipainoinen. Eläimen liikkuminen oli vaikeaa ja se ontui.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut