Oulun kä­rä­jä­oi­keu­den is­tun­to­sa­lei­hin asen­ne­taan vi­deo­ka­me­roi­ta – ­jat­kos­sa kaikki suul­li­nen to­dis­te­lu vi­deoi­daan

Tuomioistuinviraston ylijohtaja: "Ei ole olemassa riskiä siitä, että oma kertomus olisi myöhemmin YouTubessa kaiken kansan katseltavana"

Oulun käräjäoikeuden istuntosaleihin on tällä viikolla asennettu videokameroita.

Kyse on suuresta valtakunnallisesta uudistuksesta. Käräjäoikeuksissa ryhdytään videoimaan kaikki oikeudenkäynnissä suullisesti kuultavat todistajat, rikoksista syytetyt henkilöt ja rikosten asianomistajat eli uhrit.

Uudistus otetaan käyttöön vuodenvaihteessa tai viimeistään alkuvuonna.

Tähän saakka näistä kuulemisista on taltioitu vain ääni, mutta jatkossa tallennetaan myös kuva.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä