Oulun käräjäoikeuden istuntosaleihin on tällä viikolla asennettu videokameroita.
Kyse on suuresta valtakunnallisesta uudistuksesta. Käräjäoikeuksissa ryhdytään videoimaan kaikki oikeudenkäynnissä suullisesti kuultavat todistajat, rikoksista syytetyt henkilöt ja rikosten asianomistajat eli uhrit.
Uudistus otetaan käyttöön vuodenvaihteessa tai viimeistään alkuvuonna.
Tähän saakka näistä kuulemisista on taltioitu vain ääni, mutta jatkossa tallennetaan myös kuva.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut