Oulun valtuusto oli kokouksessaan 19.6. jälleen kerran perimmäisten kysymysten äärellä – kyläkouluja lakkauttamassa ja ns. elämysareenaa hehkuttamassa. On syytä kysyä, missä arvot luuraavat – tipotiessään.
Valtuustossa ei liene koskaan ollut näin monta kasvatuksen ja opetuksen asiantuntijaa kuin nyt. Käytännöllisesti katsoen kaikki puolueet ovat kehua retostaneet kuntavaaliohjelmissaan olevansa pikku koulujen ”asianajajia”.