Nivalan mopomiitissä törmänneiden kuljettajien mopot oli muutettu rakenteeltaan mopoa tehokkaammiksi kulkuneuvoiksi. Molemmilla nuorilla oli mopokortti.
– Poliisilla on vahva epäily, että kumpikin ajoneuvo oli rekisteröity, rakennetta on sillä tavalla muutettu, ettei niitä enää luokitella mopoksi vaan joksikin muuksi, usein moottoripyöräksi. Silloin mopokortti ei riitä sen kuljettamiseen, kertoo tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Teuvo Nissilä Oulun poliisista.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut