Kolumni: Kuulun siihen jouk­koon, jolla on useampi ko­ti­paik­ka­kun­ta

Kuvagalleria: Tuk­ki­lau­tal­la päin Iijoen pärs­kei­tä

Mainos: Juuret kas­va­vat tie­dos­ta. Tutustu Ka­le­vaan 1kk 1 €. Tilaa tästä.

Tilaajille

Näin sujuu ke­sä­reis­su pie­ni­ak­kui­sel­la säh­kö­au­tol­la – la­taus­ver­kon kasvu mah­dol­lis­taa ko­kei­le­mam­me reitin, 300 ki­lo­met­rin päi­vä­mat­kan Poh­jan­maal­la

Sadan kilometrin akun kesto ei enää rajoita matkustamista, kun latauspaikkoja tulee lisää ympäri Suomea. Aikaa pitää kuitenkin varata riittävästi, ja reitti on hyvä suunnitella tarkasti etukäteen. Kiire ei sovi sähköautoiluun.

Välillä lataus on ilmaista, kuten kävi Uudenkaarlepyyn torilla. Hitaasta latauksesta sai parikymmentä kilometriä Mitsubishin akkuun noin 40 minuutin pysähdyksen aikana.
Välillä lataus on ilmaista, kuten kävi Uudenkaarlepyyn torilla. Hitaasta latauksesta sai parikymmentä kilometriä Mitsubishin akkuun noin 40 minuutin pysähdyksen aikana.
Kuva: Joonas Kuikka

Reilu vuosi sitten hankkimani halpa perussähköauto on ollut lähinnä perheellä kaupunkiajossa, mihin se sopiikin parhaiten.

Päätin kuitenkin kokeilla, millaisen kesäisen päivämatkan sähköautolla pystyy tekemään.