Tähtijuttu: Hou­kut­taa­ko Suomi vain hyvällä so­siaa­li­tur­val­laan? – Ilman asen­ne­muu­tos­ta ul­ko­maa­lai­sis­ta ei saada hel­po­tus­ta työ­voi­ma­pu­laan

Koti: Ou­lu­lai­sen Hillin perheen vuoden van­has­sa kodissa mie­len­kiin­toi­sen lisän tuovat si­sus­tuk­ses­sa käy­tet­ty vaneri sekä ik­ku­noi­na toi­mi­vat la­si­ele­men­tit

Tilaajille

Mo­bii­li­pe­li­ta­lo Fin­ger­soft ko­kei­lee ly­hen­net­tyä työ­viik­koa – "Kun työn­te­ki­jöil­lä jää riit­tä­väs­ti aikaa har­ras­tuk­sil­le, en­nal­ta­eh­käi­see se uu­pu­mus­ta"

Kokeiluja lyhennetystä työajasta on tehty ympäri maailmaa. Lyhennetyn työajan tekeminen ei kuitenkaan ole monella toimialalla kannattavaa yrityksen tuottavuuden ja kilpailukyvyn kannalta.

Fingersoftin markkinointijohtajana työskentelevä Sami Saari aikoo osallistua kokeiluun lyhennetystä työajasta, sillä hän uskoo ettei sillä ole juuri vaikutusta hänen työnsä tehokkuuteen. Saari kertoo myös arvostavansa paljon vapaa-aikaa.
Fingersoftin markkinointijohtajana työskentelevä Sami Saari aikoo osallistua kokeiluun lyhennetystä työajasta, sillä hän uskoo ettei sillä ole juuri vaikutusta hänen työnsä tehokkuuteen. Saari kertoo myös arvostavansa paljon vapaa-aikaa.
Kuva: Jukka-Pekka Moilanen

Mobiilipelitalo Fingersoft päätti tarjota työntekijöilleen mahdollisuuden kokeilla 80-prosenttista työaikaa, eli he voivat tehdä neljä täyttä työpäivää viikossa tai kuusi tuntia viitenä päivänä.

Kokeilun tavoitteena on lisätä työntekijöiden hyvinvointia sekä mahdollistaa parempi työn ja vapaa-ajan yhteensovittaminen. Oululaisen yrityksen kokeilu kestää puoli vuotta, jonka jälkeen päätetään otetaanko malli pysyvästi käyttöön.