Krematorio: Oulun vai­na­jat kul­je­te­taan tuh­kat­ta­vak­si viiteen eri kau­pun­kiin koko kesän ajan

Oulu: Val­tuus­ton uusi pu­heen­joh­ta­ja Jarmo J. Husso pitää po­li­tiik­kaa lasten leik­ki­nä 70-lu­kuun ver­rat­tu­na

Luitko jo tämän: Ju­na­lip­pu voi maksaa mo­nin­ker­tai­sen hinnan, jos matkan varaa viime tin­gas­sa

Mainos: Tilaa tästä Kaleva Digi + Lauantai 15,90 €/kk

Tilaajille

Migri haluaa kuulla asiak­kai­taan – Yli­joh­ta­ja Ilkka Haah­te­la toivoo vaa­li­pu­hei­siin aina Suomen tu­le­vai­suut­ta: "Ei ir­ro­te­ta sitä niin, että onko maa­han­muut­to jotain"

Maahanmuuttovirasto ei ole erityisen tunnettu läpinäkyvästä ja asiakaslähtöisestä palvelusta. Juuri siitä Migrin ylijohtajana syyskuussa aloittanut Ilkka Haahtela kuitenkin puhuu.

Ylijohtaja Ilkka Haahtela juurruttaa maahanmuuttovirastoon ihmisläheistä päätösten harkintaa ja läpinäkyvää, ennakoitavaa palvelukulttuuria. Kun lupaprosessi pannaan alulle, ihmisellä pitäisi olla tieto käsittelyn oletetusta kestosta. Kielteisen päätöksen saajankin pitäisi kyetä ymmärtämään kriteeristö ja päätösprosessi, Haahtela linjaa.
Ylijohtaja Ilkka Haahtela juurruttaa maahanmuuttovirastoon ihmisläheistä päätösten harkintaa ja läpinäkyvää, ennakoitavaa palvelukulttuuria. Kun lupaprosessi pannaan alulle, ihmisellä pitäisi olla tieto käsittelyn oletetusta kestosta. Kielteisen päätöksen saajankin pitäisi kyetä ymmärtämään kriteeristö ja päätösprosessi, Haahtela linjaa.
Kuva: MAURI RATILAINEN
Vaalit

Pasilan virastokeskuksen rauhassa ei näy oleskeluluvan hakijoita, ei liioin maahanmuuton kautta Suomeen haettuja huippuosaajia.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.