Liikenne: Kuusi kaistaa su­ju­voit­ti Poh­jan­tien lii­ken­net­tä – Ky­syim­me, koska oi­keal­ta saa ohittaa

Pääkirjoitus
Tilaajille

Lä­hi­yrit­tä­jät tu­tuik­si – moni ha­luai­si tukea oman alueen yrit­tä­jyyt­tä

Monet kuluttajat pitävät tärkeänä sitä, että voivat valinnoillaan tukea oman paikkakunnan yrittäjiä. Samalla on syytä varautua siihen, että koronakriisin jälkeen ei välttämättä ole paluuta vanhoihin toimintatapoihin.

Oulun Yrittäjien puheenjohtaja Risto Huovinen (oik.) ja varapuheenjohtaja Auli Lukkarila kertoivat maanantain Kalevassa Tuttu yrittäjä -projektista, joka kampanjoi lähiyrittäjyyden puolesta. Korona on kurittanut yrittäjiä kovalla kädellä ja muuttanut rakenteita. Koronapandemian jälkeen selviytyjiä ovat mitä ilmeisimmin yritykset, jotka ovat oppivaisia ja kykenevät uudistumaan muuttuneisiin olosuhteisiin.
Oulun Yrittäjien puheenjohtaja Risto Huovinen (oik.) ja varapuheenjohtaja Auli Lukkarila kertoivat maanantain Kalevassa Tuttu yrittäjä -projektista, joka kampanjoi lähiyrittäjyyden puolesta. Korona on kurittanut yrittäjiä kovalla kädellä ja muuttanut rakenteita. Koronapandemian jälkeen selviytyjiä ovat mitä ilmeisimmin yritykset, jotka ovat oppivaisia ja kykenevät uudistumaan muuttuneisiin olosuhteisiin.
Kuva: Linnea Ohtamaa

Oulussa on menossa yrittäjien liikkeelle ponkaisema kampanja, jolla haetaan uutta näkyvyyttä kuluttajien keskuudessa. Tuttu yrittäjä -projektilla yrittäjät haluavat nostaa esiin oululaista yrittäjyyttä, verkostoitua keskenään ja saada huomiota päättäjien keskuudessa (Kaleva 22.2.).

Äskettäin laajaa huomiota Oulussa herättänyt Elinkeinoelämän keskusliiton kuntaranking-kysely muistutti tylyllä tavalla, että koko seutukunnalla on parannettavaa, jotta alue olisi vetovoimainen ja pystyisi palvelemaan yrittäjien tarpeita nykyistä paremmin.