Pohjois-Suomen vuoden 1966 syntymäkohorttiin kuuluvat henkilöt täyttävät ensi vuonna 60 vuotta. Heidät kutsutaan laajaan terveystutkimukseen, jota valmistellaan parhaillaan Oulun yliopistolla.
Tutkimuksessa selvitetään osallistujien terveyttä ja hyvinvointia 60 vuoden iässä, jolloin monet ikääntymiseen liittyvät sairaudet tai niiden ensimmäiset oireet puhkeavat.
Tutkimukseen kutsutaan lähes 9 800 henkilöä. Ensimmäiset kutsukirjeet Oulun alueelle lähetetään marras–joulukuussa.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut