Mikko Viitanen (vas.) ja Veikko Ervasti vastustivat kallioparkin rakentamista Ouluun, mutta toisin kävi. Kivisydämen toinen sisäänajoluiska on Hallituskadulla.
Kuva: Jukka-Pekka Moilanen
Lokakuun 1. päivänä kymmenen vuotta sitten Oulu juhli Kivisydämen avajaisia. Juhlapuheiden päätteeksi tarjolla oli lohisoppaa.
Ennen rakentamista Oulun kallioparkista käytiin vilkasta keskustelua puolesta ja vastaan.
Joukko oululaisia kaupunginvaltuutettuja vasemmistoliitosta ja vihreistä vastusti kallioparkin rakentamista keräämällä nimiä adressiin.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut