Jään­mur­ta­ja Otso lähtee kohti Oulua sun­nun­tai­na, mutta työs­ken­te­lee aluksi Pe­rä­me­ren poh­jois­osis­sa

Jäänmurtaja Otso aloittaa työnsä Perämerellä ensi viikolla.
Jäänmurtaja Otso aloittaa työnsä Perämerellä ensi viikolla.
Kuva: Väylävirasto/Ville Suni

Väylävirasto on päättänyt lähettää ensimmäisen jäänmurtajan Perämerelle Tornion, Kemin ja Oulun alueelle tulevana sunnuntaina. Jäänmurtaja Otso saapuu pohjoiseen tiistaina 13. joulukuuta ja aluksi se operoi Perämeren pohjoisosassa.

Kauden aloittamisesta kertoi Väylävirasto tiedotteessaan perjantaina.

– Talvi etenee, olemme asettaneet ensimmäiset avustusrajoitukset myös Oulun satamaan johtaville väylille, sanoo Väyläviraston merenkulkuyksikön päällikkö ja vesiliikennejohtaja Jarkko Toivola tiedotteessa.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Mainos
Kalevan pelit

Pelaa Kalevan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi.

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä