It­se­mur­han tehneen ou­lu­lais­opis­ke­li­jan isä sanoo, että ko­ro­na­sul­ku­jen myötä hänen poi­kan­sa yk­si­näi­syys kär­jis­tyi: "Nuori, pyydä apua, älä jää yksin"

Itsenäistymisen kynnyksellä olevat nuoret joutuivat kohtuuttomasti koronan maksumiehiksi, sanoo poikansa menettänyt oululaisisä. Mielenterveyden ongelmiin on saatavilla apua. Kokosimme jutun loppuun listan tahoista, jotka tarjoavat apua verkossa, puhelimitse tai kasvokkain.

Korona-ajan rajoitukset ja etäopiskelu lisäsivät tutkimusten mukaan nuorten kokemaa yksinäisyyttä.
Korona-ajan rajoitukset ja etäopiskelu lisäsivät tutkimusten mukaan nuorten kokemaa yksinäisyyttä.
Kuva: Vesa Tyni

Monenko nuoren mielenterveys järkkyi ja elämä jopa loppui koronarajoitusten vuoksi? Tämän pysäyttävän kysymyksen esitti Kalevassa julkaistussa mielipidekirjoituksessaan (Kaleva 4.10.) oululainen perhe, jonka pojan elämä päättyi yliopisto-opintojen loppuvaiheessa itsemurhaan viime keväänä.

Perheelleen kirjoittamassa jäähyväiskirjeessä koronarajoitusten vuoksi etänä opintojaan suorittanut poika kertoi masennuksen ottaneen ylivallan.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Mainos
Kalevan pelit

Pelaa Kalevan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä