Koreografi ja elokuvantekijä Silja Tuovisen uusi elokuva Avalanche kertoo ilmastosurusta. Teoksen parissa työskentely on vahvistanut tunnetta siitä, että pohjoisessa voi tehdä vaikuttavaa taidetta, hän sanoo.
Kuva: Maiju Pohjanheimo
Jouluna tapahtui se, mitä monikaan ei olisi Oulun seudulla toivonut: emme saaneet valkeaan lumihuntuun peittyvää maisemaa. Mutta entä jos lunta ei olisi täällä enää lainkaan talvella? Voisiko silloin puhua enää edes talvesta?
Oululainen koreografi, käsikirjoittaja ja elokuvantekijä Silja Tuovinen käsittelee lumen lopullista katoamista tuoreessa tanssielokuvassaan Avalanche.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut