Mielenterveysongelmat ovat länsimaissa jo pandemian laajuinen ongelma. On tärkeää, että jokainen ihminen iästä ja taustasta huolimassa saisi apua mielenterveyden oireisiin. Nuorten kohdalla kysymys on erityisen akuutti. Aiheesta kirjoitti ansiokkaasti Meri Karppinen (Kaleva 23.12./Lukijalta).
On sekä inhimillisesti että taloudellisesti järkevintä, että nuorten ongelmiin puututaan silloin, kun ne eivät ole vielä päässeet syventymään.